Jag vet vad jag gjorde förra lördagen..

... För förra lördagen var jag hos Agnes, Johannes Malin & Magnus!
Då körde jag, syrran, Agnes & Johannes ett spela som heter 'med andra ord'.
Det går ut på att man ska beskriva ett ord, utan att säga vilket det är.
Väldigt mycket skratt!
Jag hade t.ex. Oxe, så då sa jag:
"Något som man kan äta! En filé! Ehh..."
Agnes gissade rätt, haha!
Men det roligaste var när Rebecka, som inte kunde beskriva ordet, utan skulle göra charader och rebusar hela tiden, gjorde ord, så här lät det;
Rebecka: Eh, när man, eh. Någon som gör så här *tar en kniv och sticker i johannes (fast på låtsas)*. Eh, du vet... När man dödar någon med mening!!
Johannes: Eh... Mördar?
Rebecka: Ja, bra!!!! Okej, och om man inte är ett par, så är man...
Johannes: Singel?
Rebecka: Bra!! Lägg ihop dom två nu!
Johannes: Mördarsingel ...?
Rebecka: JAAAAAA, RÄTT!
Jag: Men... Rebecka? Det stod Mördarsnigel på kortet, inte mördarsingel....
Rebecka.
Rebecka: Något de vuxna dricker nu!
Johannes: Sprit? Vin?
Rebecka: Det sista!!!! Och eh... Jag RULES! eh...
Johannes: Äger?
Rebecka: Ja!!! Lägg ihop dom nu!
Johannes: Vinäger?
Jag: HAHAHHAA.
Puss.<3

Kommentarer

Gör mig glad! ♥

Namn:
Klicka här för att minnas mig ♥

E-postadress (Kommer inte visas) ♥

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0