Knäpp skoldag!

Idag började vi skolan vid 15 minuter över åtta (som alla andra skoldagar, utom Onsdag då vi börjar klockan 20 över nio ;) ). Jag tror jag ska ta kort på skåpen och lite annat i morgon, så ni får se! :)
Iallafall, vi började dagen med Tyska, det var riktigt roligt!
Efter tyskan hade vi... hmm... Juste, SO med Per Hedberg.
Vi snackade om valet, lite historia bakom demokrati m.m.
efter det hade vi ?
Efter ? hade vi Idrott. Jag är ju förkyld, så pappa skrev en lapp så jag slapp vara med. Alicia, Frida & Amina var dom enda som var ombytta! Dom fick välja vad dom ville göra, och dom ville spela Tennis. Efter som jag hade lapp med mig, lät Stefan (idrottsläraren) mig titta på. Jag var dommare, och försökte lära Frida hur man spelade. När jag själv slog några slag, visade det sig att jag var sämre än henne, HAHA! :D
Jag är i alla fall mycketmycket bättre på reglerna (Jag kan dom) och teorin bakom tennis. Sedan skyllde jag på att raket var fel... Inte så lyckat kanske...
Dom andra, som glömt gympakläder, fick gå brorundan, en runda på 3 km som vi sprang en gång i veckan i 5an och 6an. Skit jobbigt enligt mig, skitkul enligt många andra...
Till lunch fick vi minnestrone soppa, brödbulle (med jätte gott pålägg) och äpple. Det var riktigt gott faktist.
På rasterna brukar vi spela kort, det är ju rätt roligt.
Vi spelar mest Dam (Jag kan förklara för er någon annan gång), men idag spelade vi ett nytt kortspel, Sverige.
Orkar inte heller förklara det, men det var roligt! :)
Efter maten hade vi Engelska med Ingegärd.
Det tog en halvtima, sedan tröttnade hon på klassen och slängde ut oss från klassrummet.
Lite för stojjigt och stökigt, HAHA.
Matte efter med Eva, jag blev klar med allt först :) 'stolt'. Nejmen, det var inte svårt.
Efter matten hade vi musik för första gången...
Det var sjukt soft asså!
läraren hette Z någonting, han var från Kroatien, skit cool snubbe. I musiksalen satt man i soffor och chillade med instrumenten 8D
Sist på dagen hade vi Anders i SO.
Helt OK dag, lite knäpp ;)
Hur har ni haft det idag?

Kommentarer

Gör mig glad! ♥

Namn:
Klicka här för att minnas mig ♥

E-postadress (Kommer inte visas) ♥

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0